Brändin ilmeen johtaminen on Juha Pohjolan kirja, joka pureutuu brändin kehittämisen perusteisiin sekä visuaaliseen ilmeeseen. Tämä teos ei kuitenkaan ole aivan tavallinen kirja, vaan työkirja, joka antaa konkreettisia työkaluja visuaalisen ilmeen johtamiseen. Kirja on tarkoitettu markkinointi-, brändi- ja viestintäalan asiantuntijoille, mutta se sopii myös alaa opiskeleville. Kirja on saatavilla sekä paperisena kirjana että e-kirjana, joten voit aloittaa sen lukemisen jopa heti puhelimesi kautta.
Mistä brändin ilmeen johtaminen kertoo?
Uudet liiketoimintamallit sekä digitalisaatio ovat mullistaneet brändin visuaalisen ilmeen hallinnan. Se tarkoittaa muun muassa sitä, että moderni viestintäympäristö koettelee nykyään brändi-identiteetin rajoja. Esimerkiksi visuaalisen ilmeen suunnittelun perusasiat pitävät yhä, mutta muuttuneita asioita ovat painotukset ja suunnittelun lähtökohdat. Tämä muutos haastaa brändistrategiat ja ne tavat, jolla tuotemerkit kuvataan sekä määritellään suunnittelijoille.
Brändäys on yrityksen kannalta tärkeää, sillä yrityksen brändi kertoo paljoa itse yrityksestä. Joskus myös brändiuudistus on tarpeen, jos yrityksen brändi on ehtinyt vanheta. Siksi tämä työkirja antaa sinulle tiedon ja vinkkien lisäksi myös konkreettisia työkaluja visuaalisen ilmeen johtamiseen. Se voi olla erittäin hyödyllinen niille, jotka haluavat ymmärtää nykyaikaista brändäystä ja visuaalisen ilmeen johtamista.
Kuka on Juha Pohjola?
Kirjan kirjoittaneelle Juha Pohjolalle brändin ja ilmeen johtaminen on tuttua jo neljännesvuosisadan ajalta. Kirjailijan asiantuntemus näkyy kirjan tuhtina asiasisältönä. Kirja ei sovikaan niille, jotka haluavat nopeasti vilkaistavia vinkkejä, vaan se pureutuu hyvin syvälle asian ytimeen. Se on yksi asiantuntevimpia vaihtoehtoja kaikille brändäyksestä ja visuaalisesta johtamisesta kiinnostuneille.